Informace o bydlení hledá většina na internetu

Internet se stal v současnosti hlavním informačním zdrojem, a to i v případě zájmu o nové bydlení. Mezi další zdroje se pak řadí kolegové a známí a teprve za nimi jsou specializované časopisy nebo realitní kanceláře.

Výsledky průzkumu zcela jasně hovoří o současných trendech při nákupu nového bytu. 82% zájemců o nové bydlení vyhledává potřebné informace na internetu. Velká část realitních společností však virtuální prezentaci stále podceňuje. Ta ale u zájemců hraje stále větší roli. “Když jsem nedávno hledala vhodnou nemovitost k bydlení, byla jsem překvapená jak neprofesionální fotografie, prezentace, nebo dokonce popisy s gramatickými chybami, jsem na různých webových stránkách našla. Takové nabídky jsem ale hned zvrhla a neměly u mě šanci. První dojem přece o nabízejícím něco vypovídá,“ uvádí své zkušenosti jedna klientka z Prahy.
Největší chybou je naprostá nepřipravenost nemovitostí k prodeji. Běžně se stává, že realitní makléř přijde, během několika málo minut udělá pár fotek a ty hned umístí nad internet. Přitom vůbec nepřemýšlí nad tím, jak bude nemovitost působit na potenciální kupce. Kromě internetu pak lidé při hledání bydlení využívají často rad svých známých a přátel, těch je 57%, tedy každý druhý. Dále 39 % využívá specializovaných časopisů a jen 38% lidí se obrací na realitní kanceláře.
Přestože při výběru nového bytu stále hraje nejdůležitější roli cena, zákazníci se zajímají i o další faktory, například o velikost obytného prostoru, dostupnost a atraktivitu lokality. Faktem však zůstává, že internet umožňuje všechny potřebné informace vyhledat ze všech zdrojů nejrychleji a také nejpohodlněji. Na druhou stranu - vše co je prezentováno ve virtuálním světě, nemusí být pravda v tom reálném. To se však lehce ukáže při samotné návštěvě nemovitosti.

Jitka Trnková, EuroNet Media s.r.o.



14.12.2011